امروز زادروز بروس لی اسطوره هنر‌های رزمی سینماست. 
کد خبر: ۱۴۳۲۷۵۰
تعداد بازدید : 11

اگر بروس لی زنده بود امروز شمع تولد ۸۳ سالگی‌اش را فوت می‌کرد. اما حالا پس از گذشت چند دهه از مرگ او همچنان یک سوال مهم باقی است؛ اینکه چه کسی بروس‌لی را کشت؟! لی یکی از آن ستاره‌های کمیاب است که از فیلم‌هایش بزرگتر است. با وجود این که او تنها ۴ فیلم کامل از خود به جای گذاشت در عمل خالق یک ژانر کامل شد و کتاب اکشن هالیوود را به تنهایی نوشت.

لی از DNA فرهنگ جهانی عبور می‌کند و در بازی‌های ویدیویی، هیپ هاپ و هنر‌های رزمی ترکیبی، تاثیرگذار شده است. این واقعیت که او در جوانی، بر اثر شرایطی گیج‌کننده و پیش پاافتاده و به دلیل واکنش به یک مسکن جان باخته نیز افسانه او را برای همیشه ماندگار ساخته است.

لی همچنین شخصیت منحصربه‌فردی داشت: جدی، منظم، فردی فیزیکی و در عین حال مغزی؛ چهره‌ای که سال‌های نوری از کلیشه‌های غربی هالیوود برای نمایش مردانگی آسیایی فاصله داشت.

اما جالب است بدانید او در سانفرانسیسکو به دنیا آمد، سپس در هنگ کنگ بزرگ شد و بازگشت او به آمریکا در ۱۸ سالگی رخ داد. بروس لی از حضور در بسیاری از کلاس‌های کونگ فو ممانعت کرد.

این شانس ما بود که با ممانعت از این کلاس‌ها، مسیر او به رشته وینگ، چون ختم شد و تحت نظر ییب من افسانه‌ای و ویلیام چیونگ آموزش دید. نکته جالب‌تر این که بروس لی برای یادگیری درس دروغ می‌گفت! بروس لی برای این که بتواند در کلاس‌های استاد وینگ، چون کاملا تنها باشد، دم در کلاس می‌نشست و به افرادی که برای حضور در کلاس می‌آمدند اعلام می‌کرد کلاس تعطیل است و آن‌ها را به سمت ایستگاه اتوبوس هدایت می‌کرد. سپس برمی‌گشت و به تنهایی در کلاس‌های وینگ، چون شرکت می‌کرد. البته روزی استادش این موضوع را متوجه شد و به دردسر بدی افتاد.
 
· به عنوان یک نوجوان، بروس لی در هنگ کنگ یک ستاره سینمایی بود! او تا سن ۱۸ سالگی در ۲۰ فیلم ایفای نقش کرده بود.
· او عاشق هنر شعرسرایی بود و همیشه در حال نوشتن شعر بود. بروس لی کتابخانه‌ای وسیع با بیش از ۲۰۰۰ کتاب در اختیار داشت.
· در دهه شصت، بروس لی برای هر یک ساعت درس خصوصی هنر‌های رزمی، ۲۷۵ دلار می‌گرفت. با توجه به نرخ این سال‌ها، این مبلغ چیزی حدود ۱۸۰۰ دلار برآورد می‌شود.
· او قادر بود با انگشت اشاره و انگشت شست خود ۵۰ بار شنا برود!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها